loading...
غلامان ابالفضل(ع)
میل دختر به خودآرایى، از این حسّ شكارچى‏گرى او ناشى مى‏شود كه خداوند براى هدف متعالى «پیوند همسرى» در طبیعت و سرشت او نهاده است.
بدین سبب ، دستور پوشش براى دختران به اقتضاى طبیعت لطیف آنان، سختگیرانه‏تر است. حال در این مقاله ، به بررسی دلیل این امر می پردازیم :
علّتِ بیشتر بودن پوشش قانونى دختران در جامعه و فرهنگ ما، منع كام جویى جنسى از آنان است كه قطعاً به دوام بیشتر كانون خانواده و صمیمیت و محبت و دلبستگى بیشتر آنها در زندگى مشترك آینده‏شان خواهد انجامید.
دختر و پسرى كه قبل از ازدواج، عفیفانه‏تر زیسته‏اند و ازدواجشان نخستین تجربه آنهاست ، خوش‏بخت‏تر زندگى مى‏كنند. پس در واقع، دختران، با رعایت حدود پوشش، به سلامت زندگى آینده و سالم‏تر ماندن همسر آینده خود، كمك كرده‏اند و البته چنین خویشتندارى و عفافى از سوى پسران نیز تضمین خوبى براى زندگى آینده خود آنهاست.
طراحي داخلي با رويارويي و ترکيب بين تضادها مي کوشد يک ارتباط فيزيکي و معنايي، متناسب با ريتم و آهنگ وجودي درون خود انسان را در او پيدا کند. که اين حس در ذات تمامي انسان ها از ازل تا ابد وجود داشته و خواهد داشت و چيزي نيست جز حس زيبايي شناختي، يعني هر انساني بالفطره مي تواند زشتي را از زيبايي تشخيص دهد.
پس کافي است ضرب آهنگ هندسه فضاي شما با فطرت و ذات اصيل درونتان هم آهنگ باشد.
اين هماهنگي جز با تعادل بين تضادها حصول نمي يابد. اين تضادها هم مانند ضديت هاي دروني خود ما و دنياي اطراف ما تعريف شده اند. مانند گرمي و سردي، زنانگي و مردانگي، آرامش و خشم، قدرت و لطافت، پاکي و شهوت، کثرت و وحدت و ...
با ترکيب و تعديل اين تضادها مي توان در فضا غوغا کرد و به موجزترين شکل ممکن زيبايي را جلوه گر نمود. اين متعادل بودن جز با شناخت فن و هنر طراحي داخلي و عناصر متعلقه و مربوطه اش حصول نمي يابد.

اشاره:
 

با شناخت زنان تاريخ ساز و الگوبرداري از فعاليت آن ها، به ارزش هاي خود بيشتر پي ببريد و در جهت رشد خود گام هاي بلندي برداريد.
1-(14)مرداد ماه (1338)قمر الملوک وزيري بانوي بلندآوازه ايران در (54)سالگي درگذشت. قمرالملوک وزيري در سال (1284)در قزوين به دنيا آمد، وي اولين زني بود که در يک سالن عمومي، کنسرت اجرا کرد، اولين کنسرتش را در سال (1303)در گراند هتل اجرا کرد، قمر از نخستين هنرمنداني بود که براي بزرگداشت يک هنرمند از کارافتاده کنسرت داد، نخستين صفحاتي که از قمر ضبط شد، تصنيف «مارش جمهوري» از عارف بود که دولت بلافاصله آن را توقيف و جمع آوري کرد. وي درآمدش را صرف مستمندان مي کرد به طوري که در اواخر عمر هيچ چيز از خود نداشت، او در اسفند (1330)در فيلم «مادر» بازي کرد.
2-(14)مرداد (1327)هجري قمري همسر دوالر ياستين کرماني در حالي که حامله بود در روزهاي مبارزه براي مشروطه دوشادوش شوهرش مبارزه مي کرد، ولي در ميان جمعيت بود که احساس کرد بچه اش در حال به دنيا آمدن است، اسم اين دختر را مشروطه گذاشتند.
3-(18)مرداد ماه (1376)پري سلطان محمدي درگذشت. وي در سال (1315)به دنيا آمد. در دفتر مرکزي سازمان ملل در زمينه برنامه ريزي با سمت رياست پرسنل آنجا مشغول به کار بود و برنامه ريزي اجرايي براي زمان را تا سال (2000)انجام داد.
4-(17)ربيع الثاني (1325)روزنامه حبل المتين نوشت: (500)تن از زنان در جلوي بهارستان گرد آمدند، و فرياد عامه زنده باد مشروطه، پاينده باد قانون، نيست و نابود باد استبداد سردادند.
منبع:راه کمال شماره 29مجله روانشناسي خانواده

در امنيت عمومي جامعه چگونه تبلور مي يابد؟
 

چکيده:
 

پليس زن مي تواند آرامش، اطمينان، اعتماد نظم و بالاخره امنيت همه جانبه در جامعه بانوان و به ويژه خانواده ها را ايجاد کند. از آنجا که امروزه نيمي از جمعيت کشور را زنان تشکيل مي دهند و در تمامي عرصه هاي سياسي، اجتماعي و نظامي حضوري فعال و همه جانبه دارند، نياز به پليس بانوان جهت انجام امور مربوط به بانوان و اصلاح ناهنجاري ها و تخلفات مربوط به بانوان بيشتر از هميشه احساس مي شود. از جمله ماموريت هايي که پليس زن مي تواند در تامين امنيت عمومي جامعه سهم بسزايي داشته باشد به مواردي نظير: بازرسي بدني بانوان مجرم، آزمون راهنمايي و رانندگي مخصوص بانوان، انگشت نگاري زنان، بازرسي اماکن خاص زنانه، کنترل اجتماعات در نماز جمعه ها، ورزشگاه ها و ساير مراکز، آموزش امنيتي انتظامي در دبيرستانهاي دخترانه اشاره خواهد شد و با توجه به اهميت مساله امنيت کودکان و نوجوانان در جامعه، در اين مقاله به بررسي و تبيين نقش موثر پليس زن در مقابله با کودک آزاري و روش هاي جلوگيري از اين آسيب اجتماعي نيز پرداخته مي شود.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا شما وظیفه منتظر ظهور را میدانید.....؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 108
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 158
  • بازدید سال : 1,353
  • بازدید کلی : 18,364
  • کدهای اختصاصی
    تماس با ما Flash banner maker online

    Get Flash Code