loading...
غلامان ابالفضل(ع)
 
اگر از زنان بپرسید حاضرند با مردی که دچار ضعف اعتمادبه نفس است ازدواج کنند یا نه، مطمئنا جواب آنها منفی خواهد بود، اما دقیقا این همان کاری است که بسیاری از زنان انجام می دهند. در واقع یک مرد با اعتماد به نفس پایین، ممکن است برای برخی از زنان جذاب هم باشد به خصوص اگر برخوردهای قبلی شان با مردان خودشیفته ای بوده باشد که فقط به خودشان فکر کرده اند و توجهی به آنها نداشته اند. از دیدگاه زنی که با چنین مردانی برخورد داشته، ممکن است آنها حساس و علاقه مند جلوه کنند، البته از یک جهت این نتیجه گیری درست است و این مردان به عشقی که به آنها ابراز می شود، علاقه دارند، اما باید مراقب بود؛ این مرد با اعتماد به نفس پایین ممکن است تا آخرین ذره عشق را بگیرد و در مقابل چیزی به طرف مقابل ندهد.
 
از لحظه تولد تا پيري به نظر مي رسد که زنان سالم تر از مردان هستند. بالغ بر 15 نوع عامل مرگ در زنان و مردان مشترک هستند اما با اين حال مردان به طور نسبي 5 سال زودتر از همسرانشان فوت مي کنند. در حالي که عوامل زيستي در اين بين تا حدودي نقش دارد اما حفظ سلامت مردان نيز مي تواند در اين زمينه مؤثر باشد اغلب مردان به سلامت جسم و روح خود چندان توجهي نمي کنند آنها اغلب فکري مي کنند که اگر نقش اجتماعي آنها زنده و پوياست بنابراين سالم نيز هستند.
مردان کمتر از زنان به پزشک مراجعه مي کنند و اغلب مراجعات آنان به پزشک نيز به علت بيماري هاي جدي است در حالي که لازم است حتي با وجود احساس سلامت برنامه اي منظم براي معاينات پزشکي تنظيم کنند.
بيشتر مردان اغلب مشکلات مربوط به سلامتي خود را ناديده مي گيرند و يا پنهان مي کنند تا زماني که اين مشکلات تبديل به موارد تهديد کننده اي براي زندگي شان شود. به عبارت بهتر هر گاه پاي سلامتي در ميان باشد مردان بدترين دشمنان خودشان هستند.
شايد اين موضوع به اين علت باشد که پزشکان به طور خاصي کمتر به مسائل بهداشت و سلامت مردان پرداخته اند چند مورد از علائم هشدار دهنده و اساسي که متخصصان معتقدند مردان نبايد آنها را ناديده بگيرند عبارتند از:
مي خواهم موضوعي را بگويم که شايد بسياري از خانم ها نشنيده باشند. بهتر است بي پرده بگويم که آقايان برخلاف تصور خانم ها چندان هم کم حرف نيستند. بسياري از زنان تصور مي کنند که همسرانشان قوي، ولي خيلي کم حرفند. در واقع خانم ها درشگفتند که اين همسران قوي چرا درباره ي احساسات و افکار خود چيزي نمي گويند يا به اصطلاح توي خودشان هستند ؟ اما، واقعيت اين است که مردان هم دوست دارند درباره ي اميدها و آرزوها، ترس ها وافکار، احساسات و عواطف خود حرف بزنند. شما سعي مي کنيد ساعتي را با همسرتان و به دور از جار و جنجال بچه ها ، تنها بمانيد به آن اميد که شايد کمي هم درباره ي خود و زندگي مشترک تان با هم گفت و گو داشته باشيد، اما غالباً مثل مجسمه ي ابوالهول ساکت مي ماند. آن وقت است که از خودتان مي پرسيد :« چي شده؟ چرا چشم از تلويزيون برنمي دارد؟ چرا از خودش ، روابط مان يا مسائل و مشکلات مالي که داريم حرفي نمي زند؟ چرا به سر و وضع خانه نمي رسد؟ چرا نمي تواند ده دقيقه ، فقط ده دقيقه، از خودش، کارهايش و از خودمان برايم بگويد؟!»
چکیده
محیط خانواده، جایگاه آرامش و طمأنینه است که در اثر پیوند مرد و زن ایجاد می‌شود. خانواده، کانون شخصیت و آبرو و عفت زن و شوهر است.
بنابراین تدبیر آگاهانه و مدیریت سالم مرد در زندگی می‌تواند راهبردی برای آرامش خانواده باشد و راهکارهای این مدیریت می‌تواند، محبت ورزی، تغافل چشم پوشی از غیر همسر و ... باشد که ما در این مقاله بدان پرداخته‌ایم.
کلید واژگان: خانواده، پیوند، زندگی، مرد، زن، آرامش و مدیریت
مقدمه
ازدواج هیچگاه نباید بر پایه های لذائذ نفسانی و هوس استوار گردد بلکه باید مارا به هدف از خلقت و آفرینش انسان نزدیک نماید. ازاین جهت اگر ازدواج بین مرد و زن صورت گرفت، تدابیر آگاهانه و اصول و حدود آن نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد تا هر مرد و زنی با شناختن اصول مدیریتی و مسئولیتی خود درقبال خانواده، مسیر و هدفش را برای صعود به جایگاه والای انسانی تنظیم کند. زمانی آرامش واقعی وحقیقی در زندگی زناشویی حکم فرما می‌گردد که مرد و زن هر کدام به طور جداگانه مسئولیتهای خود رابه نحو احسن انجام دهند.
نازايي مشكلي است كه گريبانگير بسياري از زوج هاي جوان است و آنان را مجبور مي كند تا با مراجعه به پزشكان و آزمايشگاه ها راهي براي گريز از اين معضل پيدا كنند، اما اطلاع كافي از نوع مشكل يا روند بررسي خود نداشته باشند. نازايي فقط مختص زنان نيست و مردان دچار اين مشكل مي شوند. مطلب زير در جهت آگاهي بيشتر در ارتباط با اين معضل است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا شما وظیفه منتظر ظهور را میدانید.....؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 108
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 162
  • بازدید سال : 1,357
  • بازدید کلی : 18,368
  • کدهای اختصاصی
    تماس با ما Flash banner maker online

    Get Flash Code